Copyright 2024 - Obec Báhoň

Z á p i s n i c a
z XX. riadneho zasadnutia OZ, konaného dňa 1. júla 2009

č. j. 331/2009


1/ Otvorenie – starosta obce privítal poslancov a hostí.
Prítomní poslanci: Mgr. Brichtová, M. Bušo, Ing. Jankovičová, I. Krajčovičová, J. Kročka, Prof. Matejčík, R. Vavrovič, Mgr. Olosová
Doc.Ph.Dr. Odlerová – neprítomná.

Hrnčiarová A. – kontrolórka obce
Lojová E.- zapisovateľka

2/ Do návrhovej komisie boli zvolení: M. Bušo, J. Kročka, R. Vavrovič,
Za overovateľov starosta určil poslancov: I. Krajčovičovú a I. Jankovičovú.

Program zasadnutia poslanci schválili doplniť o body:
-    žiadosť o zmenu otváracích hodín predajne zeleniny a ovocia M. Malovcovej
-    odmena kontrolórovi obce

3/ Kontrola uznesenia z IXX. zasadnutia OZ-
K bodu B/3 – J. Bútorová sa odvolala voči uzneseniu k predaju obecného pozemku za schválenú cenu 25€/m2. Podľa jej názoru je suma vysoká a chcela by pozemok nadobudnúť vydržaním.
Starosta – odvolanie bolo odstúpené právnikovi na doriešenie, ale podľa vyjadrenia JUDr. Mičunka vydržanie je možné len pri splnení určitých podmienok, čo tento prípad nespĺňa. Do 30 dní napíše odpoveď na odvolanie.
J. Bútorová navrhla sumu 10€/m2 za odkúpenie uvedeného pozemku.
Názory poslancov na cenu boli rôzne, preto prijali uznesenie v znení:
UZN: OZ berie na vedomie
Kontrolu uznesenia z IXX. zasadnutia OZ

UZN: OZ schvaľuje
Vypracovať „Zásady na odpredaj obecných pozemkov“.
 Termín: do budúceho zasadnutia OZ
 Zodpovední: fin.a stav. komisia

4/ Správa z kontroly vybavovania sťažností obce Báhoň za rok 2008- spracovala kontrolórka obce.
Na základe poverenia OZ podľa uznesenia č. XV/2008-D/1 zo dňa 12.11.2008 a na základe zákona č. 152/1998 o sťažnostiach a zákona č. 369/2004, ktorým sa mení a dopĺňa zákon SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení bola v mesiaci apríl 2009 vykonaná následná kontrola postupu pri podávaní, evidovaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických osôb a právnických osôb, ktoré boli ústnou alebo písomnou formou podané na Obecnom úrade v Báhoni.

 Na základe zák. č. 152/1998 o sťažnostiach, podľa § 10 odst. 1 je obec povinná zabezpečiť vedenie centrálnej evidencie podaných sťažností oddelene od evidencie ostatných písomností tak, aby poskytovala údaje potrebné na kontrolu vybavovania sťažností.
Evidencia musí obsahovať predpísané údaje a tak isto aj výsledok šetrenia i prijaté opatrenia.
Toto všetko bolo splnené v rámci zákona.

 Tieto vyrozumenia, resp. odpovede občanom na ich sťažnosti obsahovali všetky predpísané náležitosti, závery šetrenia sťažností (výsledky šetrenia viacerých bodov sťažnosti boli tak isto rozpísané v odpovedi po jednotlivých bodoch), prijaté opatrenia, prípadne i dôvod zamietnutia sťažnosti.

 Celkovo kontrolórka obce skonštatovala, že Obecný úrad, ako aj starosta obce Ing. Patoprstý postupovali pri riešení sťažností v súlade so zákonom a snažili sa pomôcť občanom riešiť ich problémy.

Kontrolorka predložila návrhy uznesenia OZ.

UZN: OZ doporučuje
1. Starostovi i pracovníkom OÚ pri ústnych sťažnostiach vždy vypracovať záznam o podaní ústnej sťažnosti (táto povinnosť im vyplýva zo zákona).
2. Dodržiavať termíny na vybavenie sťažnosti.
3. Nezaraďovať do evidencie sťažností žiadosti na odpustenie daní a miestnych poplatkov, prípadne podnety od občanov na riešenie určitej veci.

UZN: OZ berie na vedomie
Správu Hlavného kontrolóra obce Báhoň z kontroly vybavovania sťažností v obci Báhoň za rok 2008.

5/ Správa z kontroly poskytovania dotácií z rozpočtu obce v roku 2008 – spracovala kontrolórka obce

 Na základe zákona č. 502/2001 o finančnej kontrole a vnútornom audite a zákona č. 369/2004, ktorým sa mení a dopĺňa zákon SNR č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení
bola v dňoch 23. – 24. februára 2009 vykonaná následná kontrola vyúčtovania poskytnutých dotácií občianskym združeniam, športovým klubom a neziskovým organizáciám pôsobiacim na území obce Báhoň z rozpočtu obce Báhoň v roku 2008.

 Predmetom finančnej kontroly bola kontrola zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s finančnými prostriedkami, ktoré boli formou dotácií poskytnuté šiestim žiadateľom.

Týmito žiadateľmi boli v roku 2008:
1.    Športový klub ŠK Báhoň, v zastúpení Jozefom Cichým, prezidentom ŠK Báhoň
2.    Jednota dôchodcov Slovenska ZO Báhoň, v zastúpení Alojzom Dzíbelom, predsedom ZO JD Báhoň
3.    DOMKA, Združenie saleziánskej mládeže, Miletičova 7, 821 08 Bratislava, v zastúpení Dominikom Šuplatom
4.    Šanca deťom pri ZŠ s MŠ Báhoň, v zastúpení Mgr. Annou Olosovou, prezidentkou Občianskeho združenia
5.    Slovenský zväz záhradkárov – ZO Báhoň, v zastúpení Ladislavom Petho, predsedom ZO SZZ Báhoň
6.    JUDO CLUB Báhoň, v zastúpení Erikou Székelyovou, vedúcou Judo Clubu Báhoň.

 Čerpanie dotácie bolo v súlade s Dohodou o poskytnutí dotácie z rozpočtu obce Báhoň na rok 2008.

 Všetci žiadatelia si splnili povinnosť ( podľa VZN č. 2/2007 o poskytovaní dotácií z rozpočtu obce) zúčtovať poskytnuté finančné prostriedky v stanovenej lehote.

Kontrolórka predložila návrhy na uznesenie.
UZN: OZ berie na vedomie
Správu Hlavného kontrolóra obce Báhoň z kontroly vyúčtovania dotácií poskytnutých z rozpočtu obce Báhoň za rok 2008.

UZN: OZ odporúča
Všetkým žiadateľom o poskytnutie dotácie z rozpočtu obce dodržiavať podmienky určené vo Všeobecne – záväznom nariadení obce č. 2/2007 o poskytovaní dotácií z rozpočtu obce, najmä:
-    termín doručenia žiadosti o poskytnutie dotácie – t.j. do konca mesiaca november predchádzajúceho roku na aktivity v príslušnom roku
-    účel použitia dotácie – podľa žiadosti a následnej Dohody o poskytnutej dotácií
-    predkladať fotokópie pokladničných dokladov v takej forme (čitateľné), aby z nich bolo jasné, na čo boli finančné prostriedky vynaložené
-    ak žiadatelia nemajú do budúcnosti predstavu o skutočnej výške čerpania dotácie v jednotlivých položkách, nech v žiadosti o dotáciu rozpíšu iba položky čerpania (napr. doprava, spotrebný materiál, strava atď.) bez konkrétnej finančnej čiastky.

6/ Návrh plánu kontrolnej činnosti na II. polrok 2009 – predložila kontrolórka obce
/ viď. príloha zápisnice/

UZN: OZ berie na vedomie
Návrh plánu kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra obce na II. polrok

UZN: OZ schvaľuje
Plán kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra obce na II. polrok

UZN: OZ poveruje
Hlavného kontrolóra vykonaním kontrol podľa schváleného plánu kontrolnej činnosti na II. polrok 2009.

7/ Návrh názvu novej ulice v obci Báhoň „ Tichá vinica „-
Starosta predložil návrh firmy Dominum Invest o schválenie názvu novej ulice v lokalite parciel č. 466/4 a 466/5 v znení „Tichá vinica „

Poslanec M. Bušo navrhol názov Budmerická ulica.

UZN: OZ schvaľuje
V zmysle zákona č. 369/1990n Zb. §2b, písm 3 názov novovytvorenej ulice v časti miestnej komunikácie parc. č. 466/4 a parc. č. 466/5 v znení „ Tichá vinica“.
/ poslanci hlasovali za, M. Bušo sa hlasovania zdržal/

8/ Oprava strechy na zdravotnom stredisku – v pondelok bolo na OÚ výberové konanie za účasti poslancov ohľadom výberu najvhodnejšej firmy na opravu strechy na zdravotnom stredisku. Zápis zo zasadnutia v prílohe zápisnice.
Komisia navrhla schváliť firmu DAVSTAV /najkompletnejšia ponuka, dobré referencie, dobrá cenová ponuka/

UZN: OZ schvaľuje
Firmu DAVSTAV, Plavisko 409/30, Ružomberok za dodávateľa prác opravy strechy na zdravotnom stredisku / všetci poslanci hlasovali za/

9/ Oprava miestnych komunikácií –
Výberová komisia navrhla z 3 uchádzačov schváliť firmu Swietelsky –Slovakia s.r.o. Pezinok. Obec s firmou už spolupracovala, jej cenová ponuka je najvýhodnejšia a firma je ústretová aj v otázke splácania zákazky.

UZN: OZ schvaľuje
Firmu Swietelsky - Slovakia s.r.o. Pezinok za dodávateľa prác opravy miestnych komunikácií v obci / jednohlasne/

10/ Výmena okien na Lekárni „ Cyrila a Metóda“ v Báhoni –
Výberová komisia v 2.kole výberového konania navrhla schváliť firmu MTM Trnava - / hlavne dobré referencie, prijateľná cena/

UZN: OZ schvaľuje
Firmu MTM OKNÁ s. r. o. Trnava za dodávateľa prác – výmena plastových okien na budove Lekárne „ Cyrila a Metóda „ v Báhoni.

11/ Zmena otváracích hodín predajne Ovocia a zeleniny, Ul. SNP 68 od 1.7.2009 nasledovne:
UZN: OZ schvaľuje
Pondelok 7.00 – 12.00 hod
Utorok 7.00 – 12.00 hod 13.30-16.00 hod
Streda 7.00 - 12.00 hod
Štvrtok 7.00- 12.00 hod 13.30-16.00 hod
Piatok 7.00- 12.00 hod 13.30-16.00 hod
Sobota 7.00- 12.00 hod
Nedeľa v o ľ n o
12/ Odmena Hlavnému kontrolórovi obce –
Podstarosta obce A. Olosová navrhla schváliť odmenu kontrolórke vo výške 200€.
Poslanci súhlasili nakoľko je vidieť že kontrolórka zodpovedne vykonáva svoju prácu, dôkladne spracováva správy z kontrol, pripravila všetky podklady pre právnika ohľadom vymáhania nedoplatkov na daniach a miestnych poplatok za posledných 5 rokov.
UZN: OZ schvaľuje
Kontrolórke obce odmenu vo výške 200€/ jednohlasne schválené /.

11/ Rôzne

a/ Festival Mikroregionu Červený Kameň sa bude konať tento rok dňa 5. septembra 2009 v našej obci.
 Koordinátorka festivalu za Báhoň I. Krajčovičová - prípravný výbor sa na svojich stretnutiach zaoberá celkovým priebehom, programom a zabezpečením festivalu.
Prezentačné stánky jednotlivých obcí mikroregiónu budú rozmiestnené na Ul. l. mája od škôlky po školu a okolo obecného úradu. Na parkovisku pred úradom bude tribúna, kde bude každá obec vystupovať so svojim program.
Pre deti bude opäť pripravená atrakcia / nafukovaciu šmyklávku alebo niečo iné/. Bohaté občerstvenie bude zabezpečené v jednotlivých stánkoch, taktiež bude možnosť zakúpenia upomienkových darčekov, remeselníckych výrobkov atď.

UZN: OZ berie na vedomie
Informáciu o organizovaní festivalu MČK dňa 5.9.2009

b/ Záver-
Starosta poďakoval všetkým prítomným za účasť na zasadnutí.

Starosta obce:
Zapisovateľka:
Overovatelia zápisnice: