Copyright 2024 - Obec Báhoň
Z a p i s n i c a
z XI. riadneho zasadnutia Obecného zastupiteľstva v Báhoni, konaného dňa 12.marca  2008

č. j. 127/2008


l/ Otvorenie – zasadnutie otvoril starosta obce, privítal prítomných poslancov a hostí,
zasadnutia sa zúčastnili poslanci : A. Brichtová, M. Bušo, I. Jankovičová, I. Krajčovičová, J. Kročka, E. Odlerová, A. Olosová, R. Vavrovič, odcest. Š. Matejčík

2/ Do návrhovej komisie boli zvolení : E. Odlerová, A. Olosová, I. Jankovičová, za overovateľov zápisnice starosta určil  A. Brichtovú  a I. Krajčovičovú.
Poslanci schválili doplniť program o bod : zrušenie nájomnej zmluvy so S. Odlerom.

3/ Kontrola uznesenia z X. zasadnutia OZ- poslanci nepripomienkovali .
UZN. Poslanci berú na vedomie

4/ Plnenie rozpočtu   obce k 31.12.2007 –   príloha zápisnice.
UZN. Poslanci berú na vedomie.

5/ Rozpočet ZŠ s MŠ + SŠÚ Častá-  rozpočet bol zostavený na základe čerpania finančných prostriedkov v roku 2007 / príloha zápisnice /, náklady na Spoločný školský úrad   na rok 2008 činia 15 tis. Sk/ podľa počtu  žiakov /.
UZN. Poslanci jednohlasne  schválili.
Mgr. Koreň – riaditeľ školy  informoval o dokončení  rekonštrukcie 1. časti hygienických zariadení v škole, spolu s obcou a ZRPŠ sa bude snažiť naďalej zveľaďovať úroveň našej školy a škôlky.

6/ Rozviazanie pracovného pomeru K. Tibenskej – kontrolórka obce podala písomnú výpoveď  podľa zákona 369/1990 Z. z.  ku dňu 29.2.2008.  Starosta navrhol menovanej vyplatiť odmenu 5000 Sk. Ďalej  informoval, že bude vypísané nové výberové konanie na kontrolórku obce .

UZN. Poslanci  jednohlasne schválili vyplatiť menovanej odmenu 5000 Sk.

7/  Mgr. P. Beňo – žiadosť o odkúpenie pozemku
Komisia výstavby navrhla odpredať menovanému časť obecného pozemku parc.č. 495/1 o výmere 30 m2 za finančnú úhradu 300 SK/m2. Jedná sa o pozemok na Mlynskej ulici, ktorý  bude užívať na vstup do novostavby rodinného domu.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili.

8/ L. Lukáčová a M. Halás – žiadosť o odkúpenie  pozemku
Komisia  výstavby navrhla odpredať pozemok parc. č. 109/20 trvalý trávny porast o výmere 120m2 za fin. úhradu 300 SK/m2, ktorý budú menovaní užívať ako priestranstvo pri novostavbe RD/ jedná sa o pozemok pri potoku na Mlynskej ulici/.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili.

9/ Lekáreň sv. Františka – dodatok k nájomnej zmluve
Nájomca Lekárne preinvestoval na rekonštrukcii priestorov    oprávnené výdavky vo výške  86 tis.591,-SK. Tieto mu budú odrátavané   mesačne v sume  50% z nájmu.
UZN. Poslanci jednohlasne schválili dodatok č. l     k zmluve o nájme.

10/ Kaderníctvo „Jarka“ – dodatok k nájomnej zmluve
Nájomca preinvestoval na rekonštrukciu priestorov kaderníctva čiastku 74tis.Sk            ktorá   bude odrátavaná mesačne 50% z nájmu.
UZN. Poslanci jednohlasne odsúhlasili dodatok  č. l k zmluve o nájme.

A. Brichtová  - odporučila   pre budúcnosť určiť nájomcovi   rozsah a výšku nákladov na rekonštrukciu priestorov na základe predbežného rozpočtu stavebných prác

10/a Zrušenie nájomnej zmluvy so  S. Odlerom na prenájom prívesu na zberovom dvore-
Starosta navrhol zrušiť nájom prívesu, ktorý bol využívaný na odkladanie plastových fliaš z obce , nakoľko teraz sa zber PET fliaš robí raz do mesiaca a vždy na druhý deň je zabezpečený ich odvoz Sobou Senec.
UZN. Poslanci schválili zrušenie nájomnej zmluvy  k 30.4.2008 / M. Bušo sa zdržal hlasovania/

11/ Pripravenosť obce Báhoň na riešenie mimoriadnych udalostí-
Starosta sa zúčastnil rokovania bezpečnostnej rady Obvodného úradu  Pezinok, na ktorom konzultoval  pripravenosť  obce  Báhoň  na riešenie mimoriadnych udalostí.
Obec má spracovanú kompletnú dokumentáciu Hospodárskej mobilizácie :

I. Plán ochrany obyvateľstva

I.a.     Účel plánu ochrany
I.b.     Závery z analýzy územia
I.c.     Zámery pri realizácií opatrení
I.d.     Plán kontrolnej činnosti
I.e.     Zdroj krízového manažmentu
I.e.1.  Plán prípravy a nácvikov činnosti orgánov KR a precvičovania plánov
I.e.2.  Organizácia súčinnosti pri plnení úloh
I.e.3.  Určenie konkrétnej zodpovednosti
I.f.      Úlohy pri realizácií opatrení na zabezpečenie ochrany obyvateľstva
I.f.1.   Varovanie obyvateľstva a vyrozumenie osôb, organizácia informačného toku
I.f.4.   Prvá predlekárska a neodkladná zdravotná starostlivosť
I.f.5.   Evakuácia
I.f.7.   Príprava a informovanie obyvateľstva
I.f.8.   Individuálna ochrana osôb
I.f.10. Ukrytie osôb
I.f.11. Profylaxia

           II. Plán pre prípad nehody alebo havárie jadrového zariadenia
Všetka  dokumentácia je priebežne aktualizovaná. V prílohe zápisnice / Štatút krízového štábu, Rokovací poriadok KŠ, členovia KŠ/
UZN. Poslanci informáciu berú na vedomie.

12/ Informácia o priebehu výberového konania  na vypísanú verejnú súťaž –
Informoval starosta – v pondelok bolo ďalšie kolo výberového konania na vyhlásenú verejnú súťaž na odpredaj pozemku na stavbu bytového domu a na rekonštrukciu a nadstavbu zdravotného strediska -
-    pozemok na stavbu bytovky  na Ul. l. mája- prihlásili sa dvaja záujemcovia , zmenili sa podmienky súťaže , bola  upresnená výmera  pozemku  1300m2,  súťažiaci môžu podať nový návrh do 26.3.2008, kedy sa definitívne rozhodne o výhercovi,
-    nadstavba a rekonštrukcia zdravotného strediska – súťaž bola zrušená  nakoľko  sa zistilo prepojenie medzi oboma súťažiacimi, čo navodilo dojem dohody.
Na zdravotné stredisko bude vypísaná nová   verejná  súťaž.


13/Rôzne

a/  Poďakovanie vdp. Jána Jakúbeka –
Starosta prečítal ďakovný list vdp. J. Jakúbeka za zorganizovanie  osláv jeho životného jubilea.

b/ Informácia o podaní projektu  „Viacúčelového ihriska „-
Starosta podal za obec žiadosť na projekt nadácie SPP a Úradu vlády, 500 tis. Sk by financovala obec a 1 mil .Sk nadácia. Zatiaľ nie je rozhodnuté.

c/ Oslovenie dodávateľov na výstavbu chodníkov v obci-
Starosta –  prioritou  tohto roka z hľadiska bezpečnosti našich občanov je vybudovanie chodníkov v obci . Projektová dokumentácia na výstavbu chodníkov  je spracovaná , treba  len vybaviť  územné a stavebné povolenie. Chodník sa  napojí  na chodník z obce Kaplna  a bude končiť  pri novom cintoríne.  Rozpočet na výstavbu činí cca 7 mil. Sk.
S postupom  prác budú  poslanci a občania informovaní.
Obec osloví dodávateľov prác.

14/ DISKUSIA

Starosta – informoval  o postupe prác na úprave cintorína , obec urobí nový pletivový plot zo Štúrovej ulice, je zakúpený palach, aby nebol priehľadný a z vnútornej strany cintorína vysadí živý plot.
Ďalej informoval prítomných, že spolu s BN budú občanom doručené  aj dotazníky týkajúce sa života v našej obci. Prítomných vyzval, aby prípadné pripomienky k formulácii otázok , alebo doplnenie otázok  nahlásili do pondelka na OÚ.

Mgr. Ondrej Koreň – riaditeľ školy upozornil , že budúci rok  obec  musí schváliť VZN  k zápisu prvákov  do ZŠ.

J. Hrčka – požiadal o vysvetlenie, prečo ČOV už 4 týždne nepretržite zapácha.
Starosta – obec vymenila živú kultúru v ČOV a doviezla zo Šenkvíc nové mikroorganizmy , ktoré zabezpečujú    jej funkčnosť .   Nepodarilo sa doteraz zistiť čo ich zabíja. Obec vyzve všetkých chovateľov hospodárskych zvierat  , aby  preukázali doklady o vývoze kalov.

M. Bušo napíše článok do  Báhonských novín ohľadom vypúšťania  odpadovej vody
do verejnej kanalizácie.

L. Pethö- pozval prítomných na 18. výstavu vín, ktorá bude dňa 19.4.2008 v budove ZŠ s MŠ.

A. Dzíbela – pripomienkoval, prečo nie je na OÚ štátna zástava,  ako mieni obec riešiť situáciu, že v obci nie je mäsiar, parkovanie nákladného prívesu na ul.l. mája .
Ďalej  poďakoval za dotáciu 30 tis. Sk  Jednote dôchodcov na rok 2008.

A. Pethöová – dôchodci  organizujú kultúrne podujatie na ktorom vystúpi Maja Velšicová.

J. Hrčka –
- čo môže urobiť obec pre mladých, ktorí sa chcú stretávať , ale nemajú priestory
- do zápisnice treba písať menovite, ktorí poslanci sa zasadnutia zúčastnili, keď sú za to platení
- navrhol na internet dávať nielen zápisnice zo zasadnutí , ale aj z rokovaní  komisii.

Doc. Odlerová – každé zasadnutie je verejné, rozhodnutia komisií sú prerokovávané na zasadnutiach, občan ktorý chce byť o všetkom  informovaný má možnosť prísť na zasadnutie  a opýtať sa , prípadne prísť na obecný úrad a požiadať o informáciu.

Starosta – mládež má možnosť dohodnúť  sa a prostredníctvom   svojich zástupcov požiadať obec o pridelenie priestorov na klubovú  činnosť, prípadne uviesť okruh záujmovej činnosti na ktorú by priestory využívala.


starosta obce :
zapisovateľka :
overovatelia :